ביטול טיסה חזור

1. תביעה בגין הפסד כספי נטען בשל ביטול טיסה חזור. התובעת טענה בכתב התביעה כי בתאריך 20/03/12 הזמינה שני כרטיסי טיסה בחברה הנתבעת מתל אביב לברצלונה - הלך בתאריך 14/05/12 וחזור בתאריך 18/05/12. לדבריה לא נאמר לה כי יש אפשרות שהטיסה תבוטל. בעקבות אישור העסקה, הזמינה 4 לילות בבית מלון. לדבריה, בתאריך 06/05/12 הודע לה כי הטיסה חזור בוטלה וכי יש לה אפשרות לחזור עם טיסה של ארקיע ביום 17/05/12 או לבטל את כל העסקה ולקבל החזר כספי מלא עבור כרטיסי הטיסה ששולמו. לאחר שלדבריה הסתבר לה כי אין אפשרות לחזור בטיסת אל על ביום 19/05/12, ביטלה את העסקה אל מול נציגת הנתבעת ורכשה כרטיסי טיסה מחברת אל-על במחיר מלא וגבוה מזה שיכלה לעשות לו עשתה זאת חודשיים לפני הנסיעה. לפיכך, תובעת התובעת סך של 15,000 ₪ בגין הנזקים להלן: ההפרש בין כרטיסי הטיסה בחברה הנתבעת לבין כרטיסי הטיסה שרכשה בפועל - סך של 1,329 ₪. לילה נוסף במלון - סך של 630 ₪. עלות שהייה של יומיים נוספים שלא תוכננו - סך של 1,000 ₪. עלות יום עבודה של בתה - סך של 500 ₪. עוגמת נפש - 11,500ש ₪. 2. לכתב התביעה צירפה התובעת צילומים של כרטיסי הטיסה, פרטי העסקה, אישור על ביטול הטיסה וקבלת זיכוי, קבלה על לילה נוסף בברצלונה, תלוש שכר של בתה ומכתב שקיבלה מהנתבעת. 3. בדיון בפניי טענה התובעת שנגרם לה עוול קשה ועוגמת נפש רבה. לדבריה, הלילה הנוסף במלון עלה לה 180 יורו (על פי הקבלה סך של 630 ₪) במלון רחוק מהמרכז. לדבריה, בשום שלב לא אמרה לה נציגת השירות שהטיסה חזור תתבטל ואם הייתה יודעת זאת לא הייתה מזמינה את הכרטיסים שבעה שבועות קודם לכן. לדבריה היא חושבת שמגיע לה לפחות כפול מההוצאות הישירות שנגרמו לה בגין ההפסדים שנגרמו לה ואף אחד לא בא לקראתה. 4. נציגת הנתבעת ציינה כי מדובר בטיסת שכר ולעיתים מתבטלות טיסות. מאותו רגע בו בוטלה הטיסה הודיעה נציגת השירות לתובעת את דבר הביטול, כ-12 יום לפני המועד בו הייתה אמורה הטיסה חזור להתבצע, וכאשר נמכרה הטיסה לא יכלו לדעת שהטיסה תתבטל. לדברי נציגת הנתבעת, התובעת התעקשה לחזור בתאריך 18/05/12 ובטיסת ה-19/05/12 לא היה באותו שלב מקום. מבחינת הנתבעת הקשר בינה לבין התובעת הסתיים ברגע שהתובעת בחרה לבטל את העסקה ולקבל את הכסף. הנתבעת אישרה כי אומנם כשהתובעת הזמינה את העסקה בטלפון לא הוסבר לה כי טיסת שכר עלולה להתבטל, אך הדבר כתוב על הכרטיס. לדברי הנתבעת, הייתה מוכנה לתת לתובעת את ההוצאות הישירות ללא בדיקה של קבלות אך התובעת סירבה לכך. 5. לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי במסמכים, אני קובעת כי הסכום אותו תבעה התובעת כ"עוגמת נפש", הוא סכום מופרז ביותר ואין לו כל הצדקה. בפועל, התובעת נסעה לחו"ל, יש להניח שבילתה, והעובדה כי נאלצה להוסיף סכום נוסף הן על כרטיס טיסה והן על לילה נוסף במלון, אינם מצביעים על עוגמת נפש חריגה שנגרמה לה כטענתה. התובעת אינה יכולה לתבוע את עלות יום עבודה של ביתה שכן ביתה אינה תובעת בתיק. התובעת אינה יכולה לתבוע את עלות כרטיס הטיסה של בתה או את הפרש עלות כרטיס הטיסה של בתה, שכן כאמור בתה אינה תובעת בתיק. עם זאת, אהיה מוכנה לראות בעלות לילה נוסף במלון, הגם שמדובר בשני אנשים, כנזק שנגרם לתובעת אשר שולם בגין אותו לילה על פי האישור שהוצג. התובעת לא הוכיחה כי עלות של יומיים נוספים שלא תוכננו מגיעה לסכום של 1,000 ₪ ולא הביאה כל ראיה לכך. התובעת אף לא הוכיחה כי שילמה עבור 4 לילות בבית מלון עובר לתאריך 06/05/12, עת הודע לה כי נסיעת החזור בוטלה ולא המציאה כל אישור או קבלה על כך. לא הייתה מניעה כי התובעת אכן תבטל את הנסיעה כולה ובכך לא ייגרם לה כל נזק. התובעת בחרה לנסוע בכל זאת ולשלם סכום נוסף לאחר שנאלצה לעשות כן בחברת אל-על, שהיא חברת תעופה סדירה. למרות זאת, אך בשל הספק שמא לא הובהר לה בעת ההזמנה משמעות הזמנה בחברת טיסת שכר לפיה קיימת אפשרות כי הטיסה תבוטל, אחייב את הנתבעת לשלם לתובעת את הסכומים דלקמן: 630 ₪ בגין לילה נוסף בבית מלון (סכום של 875 ₪ כבר הוצע לתובעת על ידי הנתבעת, כמחווה של רצון טוב, אך היא סירבה לקבלו). 665 ₪ בגין ההפרש בין כרטיס טיסה של סאן-דור לבין כרטיס טיסה באל-על (הסכום הנתבע הוא בגין שני כרטיסים והתובעת כאמור זכאית לתבוע בשל נזקה בלבד). סה"כ: 1,295 ₪ שעל הנתבעת לשלם לתובעת בתוך 30 יום. סכום זה יישא הפרשי הצמדה וריבית מיום פסק הדין ועד התשלום בפועל. הצ'ק שניתן לתובעת יוחזר לנתבעת או אם תחפוץ בכך התובעת, סכומו יקוזז מהסכום שפסקתי. פסק הדין יישלח לצדדים. ערעור ברשות בתוך 15 ימים מיום שיתקבל פסק הדין. תביעות נגד חברות תעופהתעופהביטול טיסה